Liternictwo

coach kariery

Uczelnie państwowe możemy sklasyfikować, jako te z konkretnymi dziedzinami nauk, na politechnikach są to nauki ścisłe natomiast na uniwersytetach, akademiach nauki humanistyczne. W przypadku uczelni prywatnych sprawa wygląda nieco inaczej, mianowicie są na nich różne kierunki zarówno te stricte humanistyczne, ścisłe a czasem nawet artystyczne.

Chociaż nie na każdej uczelni jest tak samo, są i te o konkretnym profilu na przykład biznesowym znajdziemy na nich takie kierunki, które są najbardziej potrzebne przy zarządzaniu przedsiębiorstwem. Jednym z kierunków, który mylnie kojarzony jest z kierunkiem stricte humanistycznym jest Liternictwo, które jest kierunkiem artystycznym.

Słysząc liternictwo wydaje nam się, że to nauka o typografii. To w rzeczywistości dział grafiki użytkowej o zastosowaniu symboli oraz znaków, które będą jednomyślnie kojarzone.

Ten kierunek powinien cieszyć się dużo większym zainteresowaniem przez wzgląd na to, że to swoistego rodzaju kompozycja, która może być wykorzystywana na przykład w marketingu oraz grafice. Mimo wszystko nie cieszy się rzeszą kandydatów w związku z tym ciężko o obszerny wybór uczelni z tym konkretnym kierunkiem.

Samo Liternictwo nie jest może najszerszą dziedziną w związku z tym, często wybierany jest, jako dodatkowy kierunek, uzupełniający. To, co przyciąga studentów to możliwość wykazania się kreatywnością a ta dzisiaj jest w „cenie” szczególnie w agencjach reklamowych/interaktywnych, redakcjach, domach mediowych tam niezbędna jest nieszablonowość i wychodzenie poza ramy tego, co już było.